Loading...

7 λάθη που πρέπει να αποφύγετε σε ένα e-shop!

Υπάρχουν πλέον στο διαδίκτυο πολυάριθμες εφαρμογές που κάνουν τη δημιουργία ενός e-shop απλή διαδικασία. Ανάμεσα στις πιο γνωστές, μπορείτε να βρείτε τις εφαρμογές OpenCart, PrestaShop, VirtueMart και πολλές ακόμη. Εμείς σας παρέχουμε τις πλέον δημοφιλείς από αυτές έτοιμες για εγκατάσταση, για να μπορέσετε να δημιουργήσετε και εσείς το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα εύκολα και γρήγορα.

Έστω τώρα ότι έχετε φτιάξει ήδη το δικό σας ηλεκτρονικό μαγαζί. Πως μπορεί το e-shop σας να γίνει ένα επιτυχημένο κατάστημα? Σίγουρα η επιτυχία είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Εδώ ωστόσο, συγκεντρώσαμε για εσάς τα 7 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων και τα οποία θα πρέπει να αποφύγετε, εάν επιθυμείτε το e-shop σας να έχει επιτυχία.


Λάθος 1ο: Δεν υπάρχει λογότυπο.


Παρότι το κόστος δημιουργίας ενός λογοτύπου για το κατάστημά σας μπορεί να φαντάζει αποτρεπτικό, ένα λογότυπο είναι απαραίτητο γιατί απλά δίνει στους επισκέπτες του καταστήματός σας μια άμεση εικόνα για το ποιος είστε και τι παρέχετε, καθώς επίσης και τη σιγουριά ότι συναλλάσσονται με μία οργανωμένη επιχείρηση. Το λογότυπο σας βοηθάει να χτίσετε το δικό σας brand name on line, το οποίο οι χρήστες του διαδικτύου θα αναγνωρίζουν άμεσα και θα εμπιστεύονται χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το λογότυπό σας δεν είναι απαραίτητο να σας κοστίσει πολλά. Σε περίπτωση φυσικά που έχετε συγκεκριμένες απαιτήσεις, θα χρειαστεί να αναθέσετε την κατασκευή του σε κάποιον επαγγελματία. Εναλλακτικά, με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα βρείτε αρκετά site που παρέχουν δωρεάν δημιουργία λογοτύπου, με αρκετές και ενδιαφέρουσες επιλογές. Στην πορεία και εφόσον το ηλεκτρονικό σας κατάστημα αρχίσει να αποκτά μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και περισσότερα έσοδα, μπορείτε να επενδύσετε και στην δημιουργία ενός επαγγελματικού λογοτύπου.

Λάθος 2ο: Δεν υπάρχουν οι σελίδες "Σχετικά με εμάς" και "Επικοινωνία".



Εάν χρησιμοποιείτε Google Analytics για το site σας, θα έχετε πιθανόν παρατηρήσει ότι ανάμεσα στις πρώτες τρεις επιλογές των επισκεπτών σας είναι η σελίδα "Σχετικά με εμάς" ή "About". Αυτό συμβαίνει γιατί οι επισκέπτες του site σας επιθυμούν να σας γνωρίσουν, να δουν τα πρόσωπα ή την επιχείρηση που υπάρχει πίσω από τη σελίδα στην οποία βρίσκεται. Άλλωστε, εφόσον πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, μέσα από το οποίο ο επισκέπτης σας θα προχωρήσει σε τελικά και σε οικονομική συναλλαγή, είναι σχεδόν αναγκαίο να υπάρχει στο e-shop σας μια σελίδα με τα πραγματικά σας στοιχεία, η οποία θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη του επισκέπτη σας και θα τον μετατρέψουν τελικά σε πελάτη.

Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και η σελίδα "Επικοινωνία" ή "Contact". Και σε αυτή τη σελίδα θα πρέπει να δώσετε αρκετή προσοχή. Παρότι μία φόρμα επικοινωνίας μπορεί να φαίνεται η εύκολη λύση, συνήθως δημιουργεί ανασφάλεια σε πολλούς χρήστες, καθώς πρέπει να συμπληρώσουν αρκετά στοιχεία και δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν εάν τελικά θα λάβετε το μήνυμά τους. Για τον λόγο αυτό, καλό είναι εναλλακτικά να παρέχετε μία διεύθυνση email με το domain σας (πχ. info@mydomain.com), και εφόσον υπάρχει, τη διεύθυνση του πραγματικού σας καταστήματος και τον αριθμό επικοινωνίας σας.

Λάθος 3ο: Αναμένοντας τους επισκέπτες.



Κατασκευάσατε το e-shop σας, ανεβάσατε τα προϊόντα σας, δώσατε την απαραίτητη προσοχή σε όλες τις λεπτομέρειες κι όμως δεν έχετε ακόμη πωλήσεις! Ας δούμε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, περίπου 571 καινούρια site κάνουν την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο κάθε λεπτό της κάθε μέρας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε λεπτό που περνάει έχετε όλο και περισσότερα site να ανταγωνιστείτε και να ξεχωρίσετε.

Έχοντας αυτό υπόψη, θα πρέπει να καταλάβει κάποιος ότι η δημιουργία κοινού και ακόμη περισσότερο αγοραστικού κοινού, είναι μια διαδικασία που χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για να προωθήσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα και να προσελκύσει επισκέπτες. Στις επόμενες ενότητες θα δούμε πως μπορεί να επιλυθεί αυτό το πρόβλημα.

Λάθος 4ο: Δεν δίνεται η απαραίτητη βαρύτητα στο SEO.



Το SEO αποτελεί πράγματι μυστήριο για πολλούς, καθώς δεν είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς τι ακριβώς είναι και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Το SEO σαν όρος περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες για την προσέλκυση περισσότερων και καλύτερα στοχευμένων επισκεπτών στο site σας, μέσα από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ίσως να μην φαίνεται τόσο σημαντικό, αλλά αν αναλογιστεί κανείς ότι πλέον για οποιαδήποτε πληροφορία χρειαζόμαστε ανατρέχουμε στο...Google, μπορεί ίσως να αντιληφθεί την αξία μιας καλής θέσης στην κατάταξη των αποτελεσμάτων των μηχανών.

Για αυτό το λόγο, ένας ιδιοκτήτης ενός e-shop δε θα πρέπει να αμελήσει να δώσει την απαραίτητη βαρύτητα στο SEO του site του. Μπορείτε να αναζητήσετε στο Internet πολλές σχετικές πληροφορίες, καθώς και εργαλεία ή τεχνικές που μπορείτε και εσείς να χρησιμοποιήσετε για το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα. Ξεκινήστε βρίσκοντας μερικές λέξεις-κλειδιά για το e-shop σας και τα προϊόντα του και επενδύστε σε αυτές.

Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες για το SEO ή επιθυμείτε να το αναλάβει για εσάς ένας εξειδικευμένος συνεργάτης, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

Λάθος 5ο: Δεν προβάλετε την προτίμηση των πελατών στο site σας.



Έχετε ήδη ένα μεγάλο και αφοσιωμένο αγοραστικό κοινό. Γιατί να μην το διευρύνετε? Μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά η προτίμηση πολλών χρηστών του Internet σε ένα site, μπορεί να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες σε αυτό!

Εσείς μπορεί να παρακολουθείτε τα στατιστικά του site σας και τα οικονομικά σας αποτελέσματα, αλλά ο υπόλοιπος κόσμος του Internet δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στο e-shop σας. Για να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες, το 90% των διαδικτυακών καταναλωτών επισκέπτονται πρώτα τις αντίστοιχες σελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων στα Social Media καθώς και site αξιολογήσεων, για να προχωρήσουν στη συνέχεια στην αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να επενδύσετε πρώτα σε ένα κοινωνικό δίκτυο (Social Network), το οποίο θα διευρύνετε μέσω των υπαρχόντων πελατών σας και το οποίο θα χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε την παρουσία σας on line, προσελκύοντας έτσι νέους αγοραστές και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη τους στο κατάστημά σας.

Λάθος 6ο: Δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες σε κάθε κανάλι προώθησης.



Πολλές φορές ακούμε ή διαβάζουμε για την αποτελεσματικότητα ορισμένων καναλιών προώθησης και αυτό μας προϊδεάζει θετικά ή αρνητικά, ή ακόμη και μη ρεαλιστικά για αυτά. Το πρόβλημα είναι ότι το γεγονός ότι ένα μέσο έχει αποτελέσματα για κάποιον (π.χ. 50€/μήνα στο Facebook) δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα έχει ουσιαστικά αποτελέσματα για όλους. Ας μην ξεχνάμε ότι το Internet είναι ένας ζωντανός οργανισμός με αμέτρητες μεταβλητές που μπορούν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα.

Συνεπώς κάντε δοκιμές με όλους τους πιθανούς τρόπους που μπορούν να οδηγήσουν σε πωλήσεις και πειραματιστείτε με τους συνδυασμούς τους. Μόλις διαπιστώσετε ποιος είναι ο συνδυασμός που φέρνει πραγματικά αποτελέσματα για το δικό σας e-shop, επενδύστε σε αυτόν.

Λάθος 7ο: Εστίαση.



Το να είναι κανείς ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης είναι κάτι περίπλοκο και απαιτητικό. Αυτό αποτρέπει πολλές φορές τους ιδιοκτήτες από το να δώσουν την αμέριστη προσοχή τους σε έναν στόχο. Εάν σε αυτό, συνυπολογίσει κανείς και τη συνεχή ανάπτυξη εφαρμογών και εργαλείων που θα πρέπει κανείς να γνωρίζει για να διατηρεί και να προωθεί το ηλεκτρονικό του κατάστημα, δεν είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς πόσο γρήγορα χάνεται ο έλεγχος.

Η ενασχόληση με πολλά πράγματα ταυτόχρονα (multitasking) έχει απαξιωθεί ως δεξιότητα και πλέον η αποτελεσματικότητα μετράται με τον σαφή προσδιορισμό στόχων και την επίτευξη τους. Για τον λόγο αυτό, ξεκινήστε απλά. Αρχίστε από τη δημιουργία και την οργάνωση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και στη συνέχεια δημιουργήστε μία στρατηγική για τα Social Media. Αμέσως μετά μπορείτε να πειραματιστείτε με τις προωθητικές ενέργειες και να δώσετε έμφαση σε αυτή που αποδίδει καλύτερα για εσάς. Φυσικά τα παραπάνω είναι μόνο λίγα από τα συχνά λάθη που μπορεί κανείς να παρατηρήσει σε πολλά e-shops.

Τα ..μυστικά της επιτυχίας βέβαια για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πολλά και θα φροντίσουμε να σας κρατάμε πάντοτε ενημερωμένους σε μελλοντικά άρθρα. Το σημαντικότερο βέβαια είναι να κάνει κανείς το πρώτο βήμα.

Εάν επιθυμείτε και εσείς το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, ξεκινήστε τώρα στην IP.GR! Βρείτε το όνομα που ταιριάζει καλύτερα στο δικό σας κατάστημα, αποκτήστε τις πιο αξιόπιστες υπηρεσίες hosting στην αγορά, στις πιο ανταγωνιστικές τιμές και μαζί όλες τις δημοφιλείς εφαρμογές για την δημιουργία eshop, έτοιμες για εγκατάσταση με ένα μόνο κλικ. Επιπλέον, εάν επιθυμείτε μια επαγγελματική λύση για την παρουσία της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, μπορείτε να βρείτε ένα ολοκληρωμένο πακέτο για εσάς στο site μας. Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε σε κάθε σας βήμα, από την ιδέα μέχρι και την υλοποίησή της!

*Πηγή φωτογραφιών: Flickr.com

marketing 2907477272520392415
Αρχική σελίδα item

Δημοφιλή Άρθα

Random Posts

Click to read Περισσότερα Όλα said: Σχετικά Άρθρα Σχόλια Menu