www.

Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016

You've Got Email!

 ή γιατί το Email Marketing δεν “παλιώνει” ποτέ


Έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια από την εποχή που ο Tom Hanks και η Meg Ryan αντάλλασσαν μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην κλασική πλέον ταινία “You've got email”. Τότε, το 1996, παρακολουθούσαμε με δέος την ανταλλαγή μηνυμάτων -ω του θαύματος!- χωρίς να παρεμβαίνει καν καλώδιο. Σήμερα ωστόσο το email δεν φαντάζει και τόσο εντυπωσιακό μέσο επικοινωνίας, έτσι δεν είναι? Το instant messaging (βλέπε Messenger, Viber, Whatsapp και πολλές ακόμη εφαρμογές) έχει υποκαταστήσει σε ένα σημαντικό βαθμό τόσο το email, όσο και άλλα μέσα επικοινωνίας όπως για παράδειγμα το SMS. 
 
Εδώ δεν εξετάζουμε το email αναφορικά με την επικοινωνιακή του λειτουργία. Μας ενδιαφέρει η λειτουργία του ως μέσο online προβολής

κυρίως με την αποστολή μαζικών ενημερωτικών μηνυμάτων (a.k.a newsletter). Παρά το γεγονός ότι τα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα για προβολή είναι τόσα που πραγματικά δυσκολευόμαστε πλέον να τα διαχειριστούμε, παρατηρήσαμε ότι μέσα σε όλο αυτό το συνονθύλευμα, το email marketing είναι ένα εργαλείο που δεν χάνει την αξία του. Ο λόγος είναι κάτι παραπάνω από σαφής: εξακολουθεί να είναι το μέσο που παράγει το υψηλότερο κέρδος για τους εμπόρους. Μπορεί στη σύγκριση με πιο σύγχρονα ή δημοφιλή μέσα να μοιάζει λίγο “παλαιομοδίτικο”, στην πράξη όμως και σε όρους απόδοσης μιας επένδυσης (ROI), είναι από τα πλέον αποτελεσματικά μέσα για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Σαν εργαζόμενοι και εμείς πάνω από ένα laptop ή PC όλη την ημέρα, χρειάστηκε να ..ομολογήσουμε το εξής: παρά το γεγονός ότι βομβαρδιζόμαστε από εκατοντάδες mails, τις περισσότερες φορές αντί να μας προξενούν δυσφορία (εντάξει πλην ορισμένων εξαιρέσεων), αφιερώνουμε αρκετό χρόνο σε αυτά. Μπορεί να είναι ακόμη και διασκεδαστικό το να αναζητάς χρήσιμα άρθρα ή προσφορές μέσα σε αυτό το χαμό. Περίεργο? Κι όμως αληθινό! Είτε από προσωπική εμπειρία λοιπόν, είτε μελετώντας στατιστικές, έρευνες και πρακτικές, το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε είναι ότι το email marketing εξακολουθεί να είναι ένας ιδανικός τρόπος για την προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και εκδηλώσεων για πελάτες, επιχειρήσεις, μέλη ή προμηθευτές.

Γιατί? Ας δούμε με συντομία μερικούς από τους λόγους:
  1. Μπορούμε να προσελκύσουμε μεγάλο αριθμό χρηστών 

Χρησιμοποιώντας τα σωστά εργαλεία αποστολής μαζικών μηνυμάτων, μπορούμε να αποστείλουμε ένα μεγάλο αριθμό μαζικών μηνυμάτων, χωρίς κανένα εμπόδιο. Τονίζουμε την ανάγκη χρήσης εργαλείων email marketing, για να αποφύγουμε θέματα που σχετίζονται με το spamming.
  1. Κάθε cent που δαπανάμε μετράει

Το email marketing είναι το εργαλείο με τη μεγαλύτερη απόδοση για την επένδυσή μας (ROI). Είναι ιδιαίτερα οικονομικό, καθώς με λίγα μόνο ευρώ μπορούμε να στείλουμε μηνύματα σε εκατοντάδες ή χιλιάδες παραλήπτες. Στατιστικά, υπολογίζεται ότι για κάθε $1 που δαπανάται, η μέση απόδοση της επένδυσης για το email marketing είναι $38. Πέρα από το ίδιο το διαφημιστικό μήνυμα, το email ενσωματώνει και συνδέσμους, οι οποίοι οδηγούν άμεσα στη σελίδα μας και φυσικά σε τι άλλο - στην πώληση!
  1. Είναι μετρήσιμο

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε δεδομένα για κάθε προωθητική ενέργεια που εκτελούμε, τόσο για να ξέρουμε πόσο αποδίδει η επένδυσή μας, αλλά και για να έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και άλλες εναλλακτικές και να βελτιώσουμε τα αποτελέσματά μας. Είναι τέτοια η φύση του συγκεκριμένου εργαλείου, που μας επιτρέπει να μετρήσουμε και να καταγράψουμε clicks, conversions, unsubscribes, παράπονα και πολλά ακόμη στοιχεία, τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε τις στρατηγικές και τις προσεγγίσεις μας, ώστε στο μέλλον να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
  1. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα προσαρμοσμένο

Είναι πιθανό να έχετε ακούσει για το inbound marketing και τα οφέλη του. Εάν δεν το έχετε συναντήσει ξανά, να πούμε ότι είναι απλά μια νέα πρακτική η οποία θεωρεί ότι είναι πιο αποτελεσματικό να προβάλεις αυτό που παρέχεις σε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένο κοινό, παρά σε ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων. 
 
Το email παρέχει μια μοναδική δυνατότητα: παρότι αποστέλλεται μαζικά σε μεγάλο αριθμό ατόμων, εντούτοις, μπορεί να προσωποποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Μπορεί να συμπεριλάβει δεδομένα των πελατών ή να σταλεί σε συγκεκριμένες ομάδες παραληπτών, με κοινά χαρακτηριστικά. Το αποτέλεσμα είναι το κατάλληλο μήνυμα να φτάνει στον κατάλληλο άνθρωπο και μάλιστα να απευθύνεται προσωπικά σε αυτόν, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την αποτελεσματικότητα της ενέργειας.
  1. Έχει μεγάλη διάρκεια ζωής

Η διάρκεια ζωής ενός Tweet είναι τόσο σύντομη, που η δημοτικότητά του μπορεί να προβλεφθεί στα πρώτα πέντε λεπτά. Το email αντίθετα δεν έχει χρόνο ζωής, παραμένει μέσα στο inbox του παραλήπτη περιμένοντας να διαβαστεί. Μπορεί επίσης κάποιος να ανατρέξει όποτε θέλει σε αυτό, να το μελετήσει με την ησυχία του και για όσο καιρό επιθυμεί, μέχρι να το διαγράψει.

Έτσι, ενισχύεται η άποψή μας ότι το email κάθε άλλο παρά έχει χάσει τη χρησιμότητά του. Η πρώτη διαφημιστική καμπάνια email στάλθηκε το 1978 σε ποσό 400 ατόμων. Έκτοτε οι αριθμοί των μηνυμάτων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και φυσικά έχει δημιουργηθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός σύγχρονων εργαλείων για τη διαχείριση του, όπως για παράδειγμα το Campaigner της IP Digital.

Επενδύστε στην ανάπτυξη μιας μεγάλης, αλλά και ουσιαστικής λίστας email. Είναι μια σταθερή, μακροπρόθεσμη επένδυση που θα συνεχίσει να αποδίδει για πολλά χρόνια στο μέλλον. Σε επόμενα άρθρα θα δούμε πως μπορεί κανείς να δημιουργήσει και να αναπτύξει τη λίστα των επαφών του.  

Stay tuned!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Copyright @ 2014 Web hosting and domain names blog by IP.GR