Ποια είναι τα Web Design Trends του 2017?
https://blog.ip.gr/2017/02/web-design-trends-2017.html
Το 2016 μας άφησε με minimal, flat design, με μεγάλες εικόνες, με έμφαση στην φωτογραφία και καθαρά τυπογραφικά στοιχεία. Το 2017 έρχεται να ενισχύσει αυτές τις τάσεις. Όλη η φιλοσοφία του σχεδιασμού ενός website ή μιας web εφαρμογής περιστρέφεται σήμερα γύρω από την διάφανη σχεδίαση, που επιτρέπει στον επισκέπτη ή τον χρήστη να επικεντρώνεται κυρίως σε εκείνα τα στοιχεία που του προσφέρουν καλύτερη εμπειρία πλοήγησης/χρήσης και μεγαλύτερη αξία. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά ποιες σχεδιαστικές τάσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν
την χρονιά που διανύουμε – για να παίρνουμε ιδέες φυσικά και για τα δικά μας sites.
1. Layouts φτιαγμένα για περιεχόμενο
Το περιεχόμενο -οπτικό και λεκτικό- παραμένει ο βασιλιάς και αυτήν την χρονιά. Όλη η προσοχή στρέφεται πλέον στην δημιουργία ουσιαστικού περιεχομένου για τον επισκέπτη. Το σωστό περιεχόμενο είναι αυτό που θα φέρει τον επισκέπτη στο site μας, θα του προκαλέσει το ενδιαφέρον, θα τον παρακινήσει να αλληλεπιδράσει, θα τον μετατρέψει σε πελάτη μας και θα τον κάνει να επιστρέφει σε εμάς για να βρει όλα όσα χρειάζεται. Αφού δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιεχόμενο λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε στο website μας το layout που θα επιτρέψει σε αυτό το περιεχόμενο να λάμψει. Η διάταξη των στοιχείων της σχεδίασης μέσα σε μια δεδομένη δομή, θα πρέπει επιτρέπει στον επισκέπτη να εστιάζει στο μήνυμα και να το διαβάζει εύκολα και γρήγορα.2. Γραμματοσειρές για τα μάτια του επισκέπτη σας μόνο
Όσο το focus μετατοπίζεται στο περιεχόμενο, τόσο πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη για μεγαλύτερες και πιο ευανάγνωστες γραμματοσειρές – πάρτε σαν παράδειγμα την Google. Το καλό SEO δεν είναι πλέον αρκετό για την επιτυχία; εκτός από τις μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενό μας και οι επισκέπτες του site μας. Η συμβουλή μας λοιπόν: μεγάλες και καθαρές γραμματοσειρές, που αποτελούν statement από μόνες τους.
3. Περισσότερο χρώμα στην ζωή σας – και στα sites σας
Σύμφωνα με τον Munch, τα χρώματα αποκτούν την δική τους ζωή, αφού απλωθούν στον καμβά. Πέρα από το.. καλλιτεχνικό πλαίσιο, οι τάσεις του μινιμαλισμού και του μπρουταλισμού που επικράτησαν τον προηγούμενο χρόνο, δημιούργησαν στους web designers την ανάγκη να εκφραστούν στο λιτό και αυστηρό πλαίσιο αυτής της αισθητικής. Η απάντηση σε αυτό δεν μπορούσε να είναι άλλη από το καθαρό και έντονο χρώμα. Το 2017 είναι μια χρονιά με έντονες χρωματικές αντιθέσεις και παλέτες που ίσως τα περασμένα χρόνια να μην τολμούσαμε καν να χρησιμοποιήσουμε. Μην φοβηθείτε το χρώμα, χρησιμοποιήστε το για να δώσετε έμφαση και προσωπικότητα στο site σας.
4. Κι όμως, κινείται!
Θυμάστε τα πρώτα websites, φορτωμένα με ένα σωρό κουραστικά γραφικά που κινούνταν διαρκώς και σβούριζαν? Καμία σχέση! Τα animations επιστρέφουν και χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο, καθώς είναι συχνά ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για να δείξουμε πως λειτουργεί ή πως γίνεται κάτι. Προς αυτή την κατεύθυνση, τα γνωστά σε όλους μας GIFs γίνονται πιο “σοφιστικέ”, όπως επίσης ενσωματώνονται animations που χρησιμοποιούν SVG και CSS, για να πετύχουμε μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία. Η προτίμηση στα GIFs είναι ξεκάθαρη και μεταξύ των χρηστών των κοινωνικών δικτύων. Ένα GIF άλλωστε είναι ο πιο εύκολος τρόπος για επικοινωνήσουμε πράγματα, καθώς είναι πιο περιεκτικό από μια εικόνα και πιο γρήγορο από το κείμενο ή το video. Αν υλοποιηθεί και σωστά, μπορεί να είναι πιο “ελαφρύ” και από ένα image gallery ή ένα video, γεγονός που οδηγεί σε μικρότερους χρόνους φόρτωσης για τις σελίδες μας.5. “Προσγειωθείτε” σωστά
Κάθε site χρειάζεται μια αρχική σελίδα. Οι marketers ωστόσο αρχίζουν να ρίχνουν την βαρύτητα στις landing pages, αντί για την αρχική σελίδα του site μας. Έχει λογική: η κεντρική ιδέα του content marketing είναι να παρέχει περισσότερη ενημέρωση, αυξάνοντας τα conversions - με απλά λόγια τις φορές που το site μας επιτυγχάνει το σκοπό του. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το επιτύχει κανείς αυτό, αν όχι το να “προσγειώσει” τον επισκέπτη του σε μια σελίδα φτιαγμένη για αυτόν, για να τον καθοδηγήσει να κάνει αυτό ακριβώς για το οποίο βρέθηκε εκεί? Δώστε την ίδια προσοχή σε όλες τις σελίδες του site σας, αλλά διπλασιάστε την στις landing pages σας, ειδικά αν θέλετε η επένδυση που θα κάνετε στην συνέχεια σε online διαφήμιση να αποδώσει πραγματικά τα μέγιστα.6. Duotones
To “Duotone” είναι μια λέξη που περιγράφει από μόνη της μια ολόκληρη τεχνική σχεδίασης. Δεν είναι εύκολο να την αποδόσουμε περιγραφικά, αλλά μπορούμε να πούμε το εξής: είναι ένα εφέ το οποίο δημιουργεί έντονη ατμόσφαιρα και ενισχύει την αίσθηση που αφήνει το brand. Για να το πετύχουμε, παίζουμε με δυνατές, όμορφες, υπερκορεσμένες αποχρώσεις, που συχνά μοιάζουν να “φωσφορίζουν”. Κάντε ένα απλό Google search για “duotone examples” και θα βρείτε πάρα πολλά παραδείγματα για να αναγνωρίσετε την τεχνική. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να χρησιμοποιήσουμε την εικόνα χωρίς να τραβάμε την προσοχή του επισκέπτη από το κεντρικό μήνυμα ή την πλοήγηση, χωρίς να χρειάζεται μάλιστα να σκοτεινιάζουμε τις φωτογραφίες. Give it a try!7. Σχεδίαση που την.. αγγίζεις (ή αλλιώς, Tactile Design)
Η Google είναι πρωτοπόρος σε θέματα σχεδίασης και τις κατευθύνσεις της ασπάζονται πολλοί web designers. Τις προηγούμενες περιόδους, η Google εισήγαγε σαν τάση το Material Design, το οποίο εξελίσσει συνεχώς, εξού και αποκαλεί τα guidelines αυτού του τρόπου σχεδίασης “ζωντανό έγγραφο”. Το Material Design γενικά ενσωματώνει πολλά από τα στοιχεία του flat design: έντονα, τολμηρά χρώματα, δυνατές και καθαρές γραμματοσειρές και λιτές γραμμές. Στο επόμενο level χρησιμοποιεί το υλικό σαν μεταφορά, ενσωματώνοντας σχεδόν “απτά” στοιχεία, όπως επιφάνειες και γωνίες, όπως επίσης και σωστά “αιτιολογημένο” κενό χώρο. Η κεντρική ιδέα πίσω από όλη αυτή την τεχνική είναι η ενοποιημένη εμπειρία χρήσης, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα και το μέγεθος της συσκευής – όλα περιστρέφονται γύρω από το UX. Δεν μοιάζει απλό και δεν είναι, αλλά αξίζει τον κόπο και τον χρόνο, αφού από ότι φαίνεται η Google βρίσκει πάντα το κατάλληλο μέσο για να επιτυγχάνει το σκοπό της. Μια προσεκτική ματιά στα guidelines της σίγουρα δεν βλάπτει!
Φέτος προβλέπεται να είναι μια ενδιαφέρουσα -σχεδιαστικά- χρονιά, με πολύ χρώμα και κυρίως αλλαγή στην νοοτροπία των σχεδιαστών, που πλέον βρίσκονται στην δύσκολη θέση να ανακαλύψουν το σημείο ισορροπίας ανάμεσα στην δική τους ανάγκη να δημιουργήσουν και να εκφραστούν και σε ένα αποτέλεσμα το οποίο πρέπει να δίνει στον επισκέπτη αυτό ακριβώς για το οποίο βρέθηκε εκεί, δηλαδή το περιεχόμενο, την πληροφορία ή το προϊόν. Αναμένουμε τις εξελίξεις και τις δικές σας μοναδικές δημιουργίες!
Follow Us