Αλλαγή domain και επίδραση στο SEO

Σκοπεύεις να αλλάξεις το domain της σελίδας σου αλλά φοβάσαι ότι θα χάσεις όλη την εξέλιξη που έχεις κάνει έως τώρα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης; Διάβασε το παρακάτω άρθρο, για να ελαχιστοποιήσεις αυτόν τον κίνδυνο!
Γιατί κάποιος να αλλάξει το domain του website του;
- Αλλαγή επωνυμίας και rebranding
- Νομικά ζητήματα και πνευματικά δικαιώματα
- Επιλογή απλούστερου domain name
- Ένταξη σε νέες αγορές και γεωγραφικές τοποθεσίες
Η αλλαγή του domain επηρεάζει το SEO;
Πόσο καιρό πρέπει να διατηρήσω το προηγούμενο domain;
Ποια είναι τα ρίσκα κατά την αλλαγή του domain;
- Αρνητική επίδραση στο SEO
- Μείωση του οργανικού traffic
- Σύγχυση στους χρήστες
Στρατηγική SEO για αντικατάσταση domain
-
Ανακατευθύνσεις (301 redirects)
Ίσως το σημαντικότερο βήμα για να αποφευχθεί στο μέγιστο κάποιο ζήτημα σε επίπεδο SEO, είναι οι ανακατευθύνσεις. Ειδικότερα, χρειάζεται να οριστούν 301 Permanent Redirects, δηλώνοντας έτσι στις μηχανές αναζήτησης ότι πρόκειται για μόνιμη αλλαγή και μεταφορά του PageRank από το παλιό στο νέο domain.
-
Ενημέρωση των εσωτερικών συνδέσμων της σελίδας
Σε όλες τις σελίδες του website μας, πρέπει να ενημερωθούν όλα τα links με το νέο domain (κουμπιά, μενού πλοήγησης κλπ.) και να μην τα αφήσουμε με το προηγούμενο επειδή έχουμε δημιουργήσει τις ανακατευθύνσεις.
-
Ενημέρωση των URLs στα sitemaps
Τα sitemaps λειτουργούν ως ευρετήρια περιεχομένου των websites, επομένως είναι απαραίτητο να ενημερώσουμε πλήρως τα URLs που υπάρχουν σε αυτό, ορίζοντας πλέον το νέο domain.
-
Προσθήκη στο Google Search Console
Το Google Search Console είναι ένα εργαλείο της Google μέσω του οποίου παρακολουθούμε εύκολα την παρουσία του website μας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Γι' αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητο να προσθέσουμε το νέο domain στο Google Search Console και να υποβάλλουμε τα ενημερωμένα sitemaps. Επιπλέον, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο "Change of Address" για να ειδοποιήσουμε τη Google για την αλλαγή domain.
-
Παρακολούθηση απόδοσης και έλεγχος σφαλμάτων
Μετά την αλλαγή του domain, είναι σημαντικό να παρακολουθούμε την οργανική επισκεψιμότητα, τα rankings και τα crawl errors. Χρησιμοποιούμε εργαλεία όπως Google Analytics και το Google Search Console για να εντοπίσουμε προβλήματα (πχ. 404 και 410 status code errors) και να τα διορθώσουμε άμεσα.