Loading...

Το παράδειγμα του Instagram – Everything as a change!

Όλα τα μεγάλα brands κατά καιρούς έχουν δώσει μια νέα και πιο φρέσκια άποψη στο λογότυπό τους. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της αγαπημένης εφαρμογής διαμοιρασμού φωτογραφιών και video, του Instagram, το οποίο άλλαξε ριζικά το γνωστό σε όλους retro logo – app icon του με ένα νέο, φωτεινό, πολύχρωμο και εντελώς διαφορετικό σχεδιαστικά λογότυπο.

Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και ποικίλες. Κάποιοι ξαφνιάστηκαν ευχάριστα, επικροτώντας και δημόσια την αλλαγή, άλλοι μάλλον δυσαρεστήθηκαν γιατί ήταν οπτικά δεμένοι με το προηγούμενο λογότυπο το οποίο ήταν μιας άλλης -ίσως και πιο.. hipster- λογικής, ενώ πολλοί επιστράτευσαν το χιούμορ τους, κι έτσι είδαμε άπειρες πειραγμένες εκδόσεις του νέου logo, μερικές μάλιστα από τις οποίες ναι, θα το παραδεχτούμε, ήταν όντως πολύ ευρηματικές! Όπως και να'χει, σίγουρα αναλώθηκε αρκετός χρόνος στο σχολιασμό του νέου λογοτύπου. Ας δούμε όμως μερικά πράγματα που μπορεί να διδάξει αυτή η αλλαγή, σε όλους όσους δραστηριοποιούμαστε μέσα από το internet.

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα

Ναι, μπορεί τα.. διαμάντια να είναι παντοτινά, αλλά στον κόσμο του Internet, η στασιμότητα είναι ακριβώς αυτό που δεν χρειαζόμαστε! Μπορεί το logo του Insta το 2010 να ήταν up-to-date και να συμβάδιζε απόλυτα με τα σχεδιαστικά trends της εποχής, 6 χρόνια όμως είναι υπεραρκετά για να φέρουν τα πάνω κάτω online. Οι τάσεις στη σχεδίαση λογοτύπων και websites, ακόμα και των mockups για τα επαγγελματικά μας έγγραφα αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά, ή καμιά φορά ακόμη και κατά τη διάρκεια ενός έτους. Μπορεί οι σκιάσεις και η αίσθηση του όγκου να ήταν κάποτε στη μόδα, αυτή τη στιγμή όμως η flat σχεδίαση είναι το απόλυτο trend, όπως και το gradient (ή ντεγκραντέ), το οποίο έρχεται επίσης ανανεωμένο να πάρει τη θέση του ανάμεσα στα πιο hot σχεδιαστικά trends της περιόδου.

Λοιπόν? Μήπως ήρθε η ώρα να ρίξουμε μια ματιά και στα δικά μας λογότυπα? Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να κάνουμε τόσο ριζικές αλλαγές, αλλά ένα μικρό φρεσκάρισμα μπορεί να έδινε άλλη όψη στο λογότυπό μας, το website μας, ακόμα και την ίδια την επιχείρησή μας. Και γιατί όχι, ίσως να μας δώσει νέα ώθηση και διάθεση να προχωρήσουμε σε νέες ιδέες και καινοτόμες εφαρμογές. Ποιος ξέρει?

Όσο πιο απλό, τόσο πιο καλό

Μια από τις πιο γνωστές ποιοτικές μεταβλητές για την αξιολόγηση ενός website, είναι η εμπειρία που αποκομίζει ο χρήστης από την επίσκεψή του σε αυτό. Εκτός από την αλλαγή του λογοτύπου του, το Instagram ανανέωσε επίσης και όλη την εμφάνιση της εφαρμογής, επιλέγοντας μια απόλυτα minimal ασπρόμαυρη προσέγγιση, με εικονίδια που δεν αφήνουν στο χρήστη το περιθώριο να αναρωτηθεί σε τι μπορεί να χρησιμεύουν. Πρόκειται για μια εντελώς διάφανη σχεδίαση, που μετατοπίζει την προσοχή του χρήστη από το μέσο, στη λειτουργία του και το ίδιο το περιεχόμενο των χρηστών. Ανοίξτε απλά το προφίλ σας στο Insta και δείτε λίγο πιο προσεκτικά. Που στρέφεται η προσοχή σας αμέσως? Φυσικά στη ροή του περιεχομένου που ξεκινά στη μέση περίπου της οθόνης σας. Και έτσι απλά, η εφαρμογή έχει επιτύχει απόλυτα το σκοπό της.

Αυτή η προσέγγιση δεν αφορά μόνο τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα. Με την ίδια λογική, μπορούμε να αναδιαμορφώσουμε και τα δικά μας websites ώστε να παρέχουμε στον επισκέπτη όλο το χρήσιμο περιεχόμενο, χωρίς περιττή οπτική πληροφορία. Επίσης, με αυτού του είδους τη σχεδίαση, μπορούμε να κατευθύνουμε τον επισκέπτη του e-shop μας, ώστε να ολοκληρώσει την αγορά του εύκολα και γρήγορα, αυξάνοντας φυσικά τα έσοδα μας. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να προβάλουμε ακριβώς αυτό που επιθυμούμε μέσα από το website μας, είτε αυτό είναι προϊόν ή υπηρεσία, είτε σημαντική πληροφορία που προσθέτει αξία για τον επισκέπτη/πελάτη μας.

Μέσα στο απόλυτο χάος της πληροφορίας που είναι ο παγκόσμιος ιστός, μια απόλυτα minimal προσέγγιση μπορεί να κάνει πραγματικά τη διαφορά. Θυμηθείτε το όταν σχεδιάζετε ή αναδιαμορφώνετε το δικό σας website.

Μη φοβάστε τη δοκιμή

Είπαμε, το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί στο internet είναι το να παραμείνουμε στάσιμοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί απέναντι στους μεγάλους διαδικτυακούς “παίκτες”, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να δοκιμάζουμε νέα πράγματα και να υιοθετούμε τις τάσεις που μπορεί να έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα για εμάς. Η αλλαγή μπορεί να μοιάζει συχνά τρομακτική και να μας αποτρέπει, αλλά συχνά θα πρέπει να ξεπερνάμε τους φόβους μας – το αποτέλεσμα μπορεί να μας ανταμείψει!

Εάν είστε ιδιοκτήτης ενός website, δεν μπορείτε να γνωρίζετε τι ακριβώς “δουλεύει” για το δικό σας site, εάν δεν το δοκιμάσετε. Σε λογικά πλαίσια, μπορείτε να πειραματιστείτε με νέα trends στη σχεδίαση αλλά και στη λογική της δομής του website σας και ίσως τα αποτελέσματα να σας εκπλήξουν. Φυσικά, θα χρειαστεί να παρακολουθείτε κάθε αλλαγή με πολλή προσοχή. Εάν κάτι δεν έχει το αποτέλεσμα που θα θέλατε, μπορείτε πάντα να επιστρέψετε στην προηγούμενη κατάσταση ή να δοκιμάσετε κάτι άλλο. Το website σας είναι ένας “ζωντανός οργανισμός” και η βελτιστοποίησή του είναι αποτέλεσμα συνεχούς πειραματισμού και προσπάθειας.

Ας διαβάσουμε πίσω από τις λέξεις

Κάθε αλλαγή που γίνεται από ένα μεγάλο brand γίνεται μόνο για τον χρήστη? Σίγουρα η εμπειρία του χρήστη και η ευχρηστία είναι σημαντική για κάθε μεγάλο μέσο και για κάθε δημοφιλές website, δεν είναι όμως αυτοσκοπός για κάθε αλλαγή. Σκεφτείτε τελικά, η αλλαγή του λογοτύπου του Instagram τι αποτέλεσμα είχε για το ίδιο το κοινωνικό δίκτυο? Μα τι άλλο εκτός από το να συζητηθεί ξανά και ξανά, να γίνει viral, να απασχολήσει ξανά εκατομμύρια χρήστες του Internet σε όλο τον κόσμο και τελικά να αυξήσει ακόμη περισσότερο την αναγνωρισιμότητα και τη δημοφιλία του! Μήπως τελικά η αλλαγή είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόμαστε για την προβολή και του δικού μας website? Μια δοκιμή θα μας πείσει!

Εάν έχετε ήδη ένα δικό σας website, ίσως ήρθε η ώρα να τολμήσετε και εσείς το επόμενο βήμα! Εάν δεν έχετε website, αλλά θα θέλατε να αποκτήσετε το δικό σας για να εφαρμόσετε τα παραπάνω, ξεκινήστε εδώ.

Όλοι εμείς στο team της IP.GR, είμαστε στη διάθεσή σας για να σας παρέχουμε τις πληροφορίες και τη βοήθεια που χρειάζεστε σε κάθε σας βήμα για την παρουσία και την προβολή σας online!
marketing 5447050997216699325
Αρχική σελίδα item

Δημοφιλή Άρθα

Random Posts

Click to read Περισσότερα Όλα said: Σχετικά Άρθρα Σχόλια Menu