Οι σύγχρονες τάσεις σχεδίασης website για το 2016
https://blog.ip.gr/2016/07/website-2016.html
Έχοντας μπει ήδη στο δεύτερο μισό του 2016, δε χρειάζεται πλέον να κάνουμε προβλέψεις! Τα trends της φετινής χρονιάς έχουν πάρει μορφή και έχουν ήδη πολύ μεγάλη απήχηση σε πολλούς web designers. Ήδη μπορούμε να τα διακρίνουμε σχεδόν στην πλειοψηφία των νέων sites, αλλά και σε όσα sites ανανέωσαν πρόσφατα το αισθητικό τους.
Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις κύριες τάσεις αυτής της χρονιάς στο σχεδιασμό websites, αλλά και μερικές επιπρόσθετες πληροφορίες για το πως μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε και εμείς για το δικό μας site και φυσικά, για το ποια μπορεί να είναι η ωφέλεια από την εφαρμογή τους, πέρα φυσικά από το προφανές – ότι θα έχουμε ένα μοντέρνο site, βασισμένο στις πιο up-to-date σχεδιαστικές κατευθύνσεις.
Για πολύ καιρό το web ήταν γεμάτο από fake φωτογραφίες με στημένα χαμόγελα. Τώρα πια, χάρη στις online κοινότητες, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός όμορφων και φυσικών φωτογραφιών, τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι designers με θεαματικά αποτελέσματα. Φέτος, μεγάλες εικόνες ενσωματώνονται στο background σε εντυπωσιακές landing pages, online portfolios, ακόμη και σε εταιρικά websites.
Ενώ οι περισσότεροι χρήστες του internet αγνοούν τις "στημένες" φωτογραφίες που απλά δίνουν λίγο περισσότερο χρώμα σε ένα website, αντίθετα σύμφωνα με σχετικές έρευνες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις φωτογραφίες και τις εικόνες που σχετίζονται πραγματικά με το αντικείμενο της σελίδας που επισκέπτονται. Χρησιμοποιήστε και εσείς φωτογραφίες σχετικές με το θέμα σας και κερδίστε την προσοχή των επισκεπτών σας, επικοινωνώντας ταυτόχρονα ξεκάθαρα το μήνυμα και το σκόπο του website σας. Υπάρχουν πολλά sites στα οποία θα βρείτε πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες, τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε δωρεάν.
Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση αυτού του trend είναι μάλλον προφανή. Αυτός ο τρόπος σχεδίασης δίνει στους ιδιοκτήτες των websites τη δυνατότητα να οργανώνουν μεγάλο όγκο πληροφορίας σε μικρές και πιο "εύπεπτες" μονάδες. Η πληροφορία οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ευδιάκριτη και κατανοητή, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση. Με αυτό τον τρόπο επίσης γίνεται πιο εύκολο το να μοιραστεί κανείς περιεχόμενο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι επίσης η ιδανική τεχνική για τα responsive websites – αυτά που προσαρμόζονται ανάλογα με το μέγεθος της συσκευής του χρήστη. Σε αυτή την περίπτωση, οι μονάδες της πληροφορίας είναι εύκολο να αναδιοργανωθούν και να καταλάβουν νέα θέση στο χώρο, προσαρμοζόμενες στο διαθέσιμο μέγεθος της εκάστοτε οθόνης.
Αυτού του είδους η προσέγγιση δίνει έμφαση στην ευχρηστία, το περιεχόμενο και την πλοήγηση σε ένα website. Δίνει στον επισκέπτη μια ξεκάθαρη εικόνα για το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, τις επιλογές που έχει στη διάθεσή του και τη λειτουργικότητα του site. Ένα ακόμη πλεονέκτημα αυτής της σχεδίασης είναι οι μειωμένοι χρόνοι φόρτωσης για τις σελίδες του website και η αίσθηση της κομψότητας που αυτό αποπνέει.
Αυτού του είδους η σχεδίαση βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη σε ένα website και αυξάνει τη χρηστικότητα, καθώς τα στοιχεία τα οποία είναι διαδραστικά είναι πολύ πιο εύκολο να αναγνωριστούν. Αποπνέει μοντέρνα αισθητική, ενώ παράλληλα τα flat γραφικά μειώνουν το χρόνο φόρτωσης του site. Επίσης, το γεγονός ότι αυτό το στυλ έχει χτιστεί γύρω από τις κινητές συσκευές, κάνει την πλοήγηση μέσω desktop ιδιαίτερα απλή και χωρίς προσπάθεια.
Δίνοντας έμφαση στις γραμματοσειρές σε ένα website, μπορούμε να επιτύχουμε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα για ένα brand, να τονίσουμε το περιεχόμενο ή να δημιουργήσουμε την αίσθηση της ιεραρχίας και να μεταφέρουμε την προσοχή στα στοιχεία Call-To-Action (CTAs).
Περισσότερο ζωντανά χρώματα
Κατά τη διάρκεια του 2015, μια από τις επικρατούσες τάσεις ήταν τα έντονα χρώματα. Το 2016 αυτή η τάση προχωρά ένα βήμα παρακάτω σε πιο ζωντανά χρώματα και μεγαλύτερες χρωματικές παλέτες.
Οι διαφορετικές χροιές ή και το ντεγκραντέ μπορούν να βοηθήσουν στο να επισημανθεί το περιεχόμενο. Τα ζωντανά χρώματα προκαλούν το ενδιαφέρον και την προσοχή του χρήστη και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε minimal websites.
Εάν και εσείς επιθυμείτε να ανανεώσετε το website σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες από τις παραπάνω μοντέρνες τεχνικές (ή γιατί όχι και όλες) και να δώσετε στο website σας νέα αισθητική, βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία του επισκέπτη σας.
Εάν ακόμα δεν έχετε το δικό σας site, αλλά τα παραπάνω σας φαίνονται άκρως ενδιαφέροντα, μην καθυστερείτε άλλο! Ξεκινήστε μαζί μας, αποκτήστε το κατάλληλο domain και το καλύτερο hosting της αγοράς και κατασκευάστε ένα σύγχρονο και εύχρηστο site, όποιο κι αν είναι το αντικείμενό σας!
Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις κύριες τάσεις αυτής της χρονιάς στο σχεδιασμό websites, αλλά και μερικές επιπρόσθετες πληροφορίες για το πως μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε και εμείς για το δικό μας site και φυσικά, για το ποια μπορεί να είναι η ωφέλεια από την εφαρμογή τους, πέρα φυσικά από το προφανές – ότι θα έχουμε ένα μοντέρνο site, βασισμένο στις πιο up-to-date σχεδιαστικές κατευθύνσεις.
1. Μεγάλες Εικόνες στο Background
Η εικόνα, και ειδικότερα η φωτογραφία, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ψηφιακή επικοινωνία γενικότερα. Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, ηλεκτρονικό περιοδικό ή ψηφιακό portfoliο, όλα έχουν ένα κοινό – χρησιμοποιούν τις εικόνες για να προσελκύσουν τους χρήστες, να προβάλουν ένα μήνυμα ή να παρακινήσουν τον επισκέπτη σε κάποια ενέργεια.Για πολύ καιρό το web ήταν γεμάτο από fake φωτογραφίες με στημένα χαμόγελα. Τώρα πια, χάρη στις online κοινότητες, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός όμορφων και φυσικών φωτογραφιών, τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι designers με θεαματικά αποτελέσματα. Φέτος, μεγάλες εικόνες ενσωματώνονται στο background σε εντυπωσιακές landing pages, online portfolios, ακόμη και σε εταιρικά websites.
Ενώ οι περισσότεροι χρήστες του internet αγνοούν τις "στημένες" φωτογραφίες που απλά δίνουν λίγο περισσότερο χρώμα σε ένα website, αντίθετα σύμφωνα με σχετικές έρευνες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις φωτογραφίες και τις εικόνες που σχετίζονται πραγματικά με το αντικείμενο της σελίδας που επισκέπτονται. Χρησιμοποιήστε και εσείς φωτογραφίες σχετικές με το θέμα σας και κερδίστε την προσοχή των επισκεπτών σας, επικοινωνώντας ταυτόχρονα ξεκάθαρα το μήνυμα και το σκόπο του website σας. Υπάρχουν πολλά sites στα οποία θα βρείτε πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες, τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε δωρεάν.
2. Κάρτες
Πολύ πριν το digital design, ήταν ήδη γνωστή η αποτελεσματικότητα των καρτών – βλέπε επαγγελματικές κάρτες, παιχνίδια με κάρτες, σχετικές έρευνες και πολλές ακόμη χρήσεις. Η κεντρική ιδέα αυτής της τεχνικής σχεδίασης είναι ότι οι πλέον σχετικές πληροφορίες πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα συγκεντρώνονται σε ένα πλαίσιο – container. Η επιρροή από τη χρήση της τεχνικής των καρτών στα μεγάλα κοινωνικά δικτυα (Facebook, Twitter και Pinterest) είναι ξεκάθαρη και πλέον αυτός ο τρόπος σχεδίασης εξαπλώνεται σε πολλές και διαφορετικές κατηγορίες websites.Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση αυτού του trend είναι μάλλον προφανή. Αυτός ο τρόπος σχεδίασης δίνει στους ιδιοκτήτες των websites τη δυνατότητα να οργανώνουν μεγάλο όγκο πληροφορίας σε μικρές και πιο "εύπεπτες" μονάδες. Η πληροφορία οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ευδιάκριτη και κατανοητή, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση. Με αυτό τον τρόπο επίσης γίνεται πιο εύκολο το να μοιραστεί κανείς περιεχόμενο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι επίσης η ιδανική τεχνική για τα responsive websites – αυτά που προσαρμόζονται ανάλογα με το μέγεθος της συσκευής του χρήστη. Σε αυτή την περίπτωση, οι μονάδες της πληροφορίας είναι εύκολο να αναδιοργανωθούν και να καταλάβουν νέα θέση στο χώρο, προσαρμοζόμενες στο διαθέσιμο μέγεθος της εκάστοτε οθόνης.
3. Μινιμαλισμός
Αν το περιεχόμενο είναι πλέον ο "βασιλιάς" του web, τα περισσότερα σύγχρονα website layouts δίνουν έμφαση ακριβώς σε αυτό. Όσο λιγότεροι είναι οι περισπασμοί στο εικαστικό ενός website, τόσο περισσότερη έμφαση δίνεται στο περιεχόμενό του. Όταν αυτή η λογική υλοποιείται με άρτια αισθητική και καλή σχεδίαση, τότε το αποτέλεσμα είναι αυτό που συναντάμε σε πολλά δημοφιλή websites και είναι καθαρά μινιμαλιστικό.Αυτού του είδους η προσέγγιση δίνει έμφαση στην ευχρηστία, το περιεχόμενο και την πλοήγηση σε ένα website. Δίνει στον επισκέπτη μια ξεκάθαρη εικόνα για το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, τις επιλογές που έχει στη διάθεσή του και τη λειτουργικότητα του site. Ένα ακόμη πλεονέκτημα αυτής της σχεδίασης είναι οι μειωμένοι χρόνοι φόρτωσης για τις σελίδες του website και η αίσθηση της κομψότητας που αυτό αποπνέει.
4. Flat Design 2.0
Μετά το Flat Design, έρχεται το Flat Design 2.0, το οποίο είναι υβρίδιο του Flat Design και του Material Design. Το δεύτερο, είναι η τεχνική που χρησιμοποιεί η Google, η οποία βασίζεται σε στρώσεις. Το Flat Design είναι μια τεχνική σχεδίασης που προήλθε από την αναγκαιότητα να εξυπηρετηθούν οι χρήστες των πρώιμων κινητών συσκευών. Το Flat Design 2.0 λοιπόν είναι ένα υβριδικό στυλ σχεδίασης το οποίο αντανακλά την μοντέρνα αισθητική του Flat Design και την αίσθηση των στρώσεων του Material Design.Αυτού του είδους η σχεδίαση βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη σε ένα website και αυξάνει τη χρηστικότητα, καθώς τα στοιχεία τα οποία είναι διαδραστικά είναι πολύ πιο εύκολο να αναγνωριστούν. Αποπνέει μοντέρνα αισθητική, ενώ παράλληλα τα flat γραφικά μειώνουν το χρόνο φόρτωσης του site. Επίσης, το γεγονός ότι αυτό το στυλ έχει χτιστεί γύρω από τις κινητές συσκευές, κάνει την πλοήγηση μέσω desktop ιδιαίτερα απλή και χωρίς προσπάθεια.
5. Έμφαση στα Τυπογραφικά Στοιχεία
Η καλύτερη ανάλυση των συσκευών, οι υψηλές ταχύτητες σύνδεσης και τα web εργαλεία νέου τύπου όπως τα Google Fonts και Adobe Typekit, δημιουργούν μια νέα εποχή για τα τυπογραφικά στοιχεία.Δίνοντας έμφαση στις γραμματοσειρές σε ένα website, μπορούμε να επιτύχουμε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα για ένα brand, να τονίσουμε το περιεχόμενο ή να δημιουργήσουμε την αίσθηση της ιεραρχίας και να μεταφέρουμε την προσοχή στα στοιχεία Call-To-Action (CTAs).
Περισσότερο ζωντανά χρώματα
Κατά τη διάρκεια του 2015, μια από τις επικρατούσες τάσεις ήταν τα έντονα χρώματα. Το 2016 αυτή η τάση προχωρά ένα βήμα παρακάτω σε πιο ζωντανά χρώματα και μεγαλύτερες χρωματικές παλέτες.
Οι διαφορετικές χροιές ή και το ντεγκραντέ μπορούν να βοηθήσουν στο να επισημανθεί το περιεχόμενο. Τα ζωντανά χρώματα προκαλούν το ενδιαφέρον και την προσοχή του χρήστη και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε minimal websites.
Εάν και εσείς επιθυμείτε να ανανεώσετε το website σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες από τις παραπάνω μοντέρνες τεχνικές (ή γιατί όχι και όλες) και να δώσετε στο website σας νέα αισθητική, βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία του επισκέπτη σας.
Εάν ακόμα δεν έχετε το δικό σας site, αλλά τα παραπάνω σας φαίνονται άκρως ενδιαφέροντα, μην καθυστερείτε άλλο! Ξεκινήστε μαζί μας, αποκτήστε το κατάλληλο domain και το καλύτερο hosting της αγοράς και κατασκευάστε ένα σύγχρονο και εύχρηστο site, όποιο κι αν είναι το αντικείμενό σας!
Follow Us